شناسایی 40 نقطه بحرانی در بخش کشاورزی شهرستان سمیرم
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم از بررسی وضعیت باغات شهرستان توسط کارشناسان جهادکشاوزی خبر داد و گفت: تاکنون 40 نقطه از باغات شهرستان که در معرض بیشترین مشکلات و تهدیدات خشکسالی هستند به عنوان نقاط بحرانی شهرستان اعلام شدهاند.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، احمد تیموری ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان با اعلام اینکه 10 هزار هکتار از باغات شهرستان خسارتدیده است، اظهار داشت: برآورد اعتبار برای این میزان خسارت در قالب اجرای طرحهای آبرسانی سیار، لولهگذاری و احداث استخرهای عمومی هشت میلیارد تومان بوده است که استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری شهرستان دستور تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار را دادند.
وی با بیان اینکه هنوز اعتباری به شهرستان داده نشده است، تصریح کرد: کارشناسان و مشاوران در نقاط مختلف شهرستان در حال بررسی وضعیت باغات هستند که تا این لحظه 40 نقطه از باغات شهرستان که در معرض بیشترین مشکلات و تهدیدات خشکسالی هستند بهعنوان نقاط بحرانی شهرستان اعلام شدهاند.
مدیر جهاد کشاورزی سمیرم با اشاره به اینکه بررسی باغات بهصورت گروهی و منطقهای در حال انجام است، گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی سطح باغاتی که محدود هستند و هزینه زیادی برای انتقال آب به آنان موردنیاز باشد در اولویت قرار نگرفتهاند.
وی افزود: بررسی در نقاط دیگر شهرستان در حال انجام است و در حوزه اجرایی نیز کارشناسانی به نمایندگی از جهاد کشاورزی، فرمانداری و امور صنف کشاورزان بهعنوان ناظر بر اجرای طرح نظارت دارند.
تیموری اضافه کرد: برای اجرای طرحهای انتقال آب نیاز به مشارکت مردم است چرا که تقریباً نیمی از هزینهها بر عهده بهرهبردار است.
وی در ادامه نکاشت را مشکل بخش زراعت شهرستان دانست و گفت: خسارت خشکسالی در بخش زراعت به دلیل کم بودن سطح کشت محصولات زراعی قابلتوجه نیست اما همین میزان هم تحت حمایت بیمه خشکسالی قرار ندارد.
به گزارش فارس، شهرستان سمیرم یکی از قطبهای مهم کشاورزی استان و کشور است که افزون بر 36 هزار هکتار باغ و 33 هزار هکتار زمین زراعی دارد و بیش از 91 درصد مردم شهرستان سمیرم کشاورز هستند.
انتهای پیام/63057/س20/د1000