همایش پیادهروی به مقصد آبشار سمیرم برگزار شد
همزمان با چهارمین روز هفته سلامت و با هدف تفهیم نقش ورزش در سلامت، همایش پیادهروی به مقصد آبشار سمیرم در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، همزمان با هفته سلامت و آغاز فصل بهار و شکوفایی طبیعت، امروز همایش پیادهروی دانشآموزان آموزشگاه شیخ بهائی سمیرم، مسئولان و پرسنل شبکه بهداشت و بیمارستان سیدالشهدا، آموزش و پرورش و هیئت کوهنوردان سمیرم برپا شد.
این همایش با هدف ایجاد نشاط و شور و شادی و تفهیم نقش ورزش در سلامت و مبارزه با فشار خون از مقابل آموزشگاه پسرانه شیخ بهایی به مسافت چهار کیلومتر و به سمت آبشار سمیرم انجام شد و طی آن دانشآموزان در حالی که پلاکاردهایی با مضامین بهداشت و سلامت با خود در دست داشتند، این هفته را گرامی داشتند.
محمدعلی آقایی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم در حاشیه این همایش در گفتوگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: این همایش با هدف گرامیداشت هفته سلامت و حفظ نشاط، تندرستی و شادابی دانشآموزان برگزار شد.
وی، توجه به اهمیت سلامتی دانشآموزان را موجب پیشرفت درسی آنان دانست و افزود: دین اسلام نیز به توجه به حفظ سلامتی تأکیدهای فراوانی کرده است و هرکس باید قدر سلامتی خود را بداند و با داشتن برنامه غذایی صحیح و مناسب در حفظ سلامتی خود بکوشد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت «فشار خون را جدی بگیریم» گفت: دانشآموزان باید تلاش کنند؛ این شعار در بین افراد خانواده و جامعه گسترش پیدا کند و با فرهنگسازی کنترل و تنظیم فشار خون از بروز بیماری ناشی از فشار خون جلوگیری کنند.
وی ضمن گرامیداشت هفته سلامت خاطرنشان کرد: برنامههای ویژه هفته سلامت در مدارس شهرستان سمیرم با محوریت شعار«فشار خون را جدی بگیریم» تا 24 فروردینماه ادامه دارد.
در ادامه معاون شبکه بهداشت و درمان سمیرم با بیان اینکه ورزش و تحرک و افزایش مصرف میوه و سبزی در کاهش ابتلا به بیماریها مؤثر است، متذکر شد: موضوع فشار خون بسیار حائز اهمیت بوده و باید از سنین پایین و در بین دانشآموزان به آن توجه شود.
انتهای پیام/2301/ذ30